06 Ιουλίου 2016

Η Σημασία του να Χαθείς







Με βρήκε στο δρόμο και με ρώτησε που χάθηκα
τί αστεία ερώτηση, με κόπο συγκράτησα τα γέλια
μα δεν το γνώριζε λοιπόν, εχθές μήπως γεννήθηκε
που χάνονται πάντα οι άνθρωποι?
Δεν άνοιξε ποτέ κάποιον να τον δει στο εσωτερικό του
ούτε καν τον εαυτό του?
Να δει τα διαμερίσματα, τα τούνελ, τα συνεχόμενα
και διακοπτόμενα δωμάτια, τις αποθήκες, τα πλυσταριά
τους εξώστες και τα μπαλκόνια. Τις τραπεζαρίες, τα σαλόνια
τι θα πει που χάθηκα? Μέσα σε όλα αυτά χάθηκα, λίγα δεν είναι
και τι θα πει που είμαι? Μέσα σε όλα αυτά είμαι
και πως αλλιώς να με βρω, αν δεν περάσω απ’ όλα αυτά να με ψάξω
και πως αλλιώς να μου απαντήσω πως είμαι εδώ, πως είμαι εκεί,
αν δεν χτυπήσω πρώτα όλες τις πόρτες
και πως αλλιώς να έχω γεννηθεί αν όχι
να έχω κρυφτεί κάτω από μερικά κρεβάτια.

Λίγο, λιγάκι μόνο να ξεχαστείς, ν' αφαιρεθείς
λιγάκι στο πλάι να κάνεις
στην κάμαρά σου να θελήσεις λίγες νύχτες να περάσεις
ένα ποίημα μονάχα να γράψεις
κι ο κόσμος απ’ την άλλη μεριά
αρχίζει να υψώνει γύρω σου
πανύψηλα τείχη. 

Τί να του απαντήσω και πως να με καταλάβει
ένας που δεν χάθηκε - ή που δεν το γνωρίζει
πως να εξηγήσεις σε κάποιον που σε βλέπει
πως έχεις χαθεί 
επιπλέον πως να του πεις
πως σημασία δεν έχει που χάθηκα
ούτε αν βρέθηκα, ούτε πόσος είμαι
και πόσος απέμεινα
ούτε καν σημασία έχει αν είμαι ο ίδιος άνθρωπος·
σημασία πάντα έχει μόνο ένα πράγμα, το: τώρα τι κάνουμε?

Κατά τ' άλλα, για να βρεθείς θα χαθείς
αν υπάρχει άλλος τρόπος
εγώ δεν τον ξέρω.  




Δημοσίευση σχολίου

Σχέση με το Δάσκαλο

     Με ταχτοποιείς μέσα μου, και ξέρω πως το κάνεις, είναι που ζύγισες πρωτύτερα της ψυχής τα ζητούμενα. Είσαι ο πρωτοπόρος ...