23 Οκτωβρίου 2016

Σύμβολα








Ας μιλήσουμε με σύμβολα.
Τι προτιμάς; Αετό, Πεταλούδα, Σπουργίτη,
Δελφίνι, Ποντικό, Φίδι,
Τρένο, Μαχαίρι, Φωτιά ή Πούπουλο;
Ας γνωριστούμε απ’ τη σημαία μας, την κορφή μας
και κατεβαίνουμε μετά στη νύχτα μας να τη χαρούμε.
Μέσα στου κόσμου την απύθμενη φλυαρία
ας γνωριστούμε αντί σιωπής με σύμβολα·
ετούτη είναι η συναισθηματική ακρίβεια,
ο πυκνός λόγος. Μια λέξη ο κόσμος όλος.

Πες μου το σύμβολό σου, αυτό που πίσω του ζεις,
αυτό που σε αντιπροσωπεύει και τα ξέρω όλα
για σένα από μένα.  
Άλλο τίποτα μη μου λες. Μια λέξη μόνο.
Σε μια φτασμένη λέξη χωράς. Θα την ανοίξω εγώ να σε δω·
όπως είσαι κι όπως γίνεσαι.
Κατεβαίνουμε μετά στη λεπτομέρεια
να ξεντύσουμε τη νύχτα·
να κεντήσουμε αστέρια στο μέτωπό μας.

Έχεις σφραγίδα, έχεις κι άνεμο
έχεις καλπασμό και στάθμη.
Πάρε με μαζί σου, βούλιαξέ με στην ουσία σου
κάνε με ξανά ορατό
να σταματήσουν οι κραυγές του κόσμου.
Να χαθεί η ειρωνεία του. Δεν είσαι τύχη
είσαι κίνδυνος γι’ αυτό σε ποθώ.

Ακολουθώ πάντα μια αστραπή - εσένα αν είσαι.
Φέξε στο μονοπάτι μου - έχει για μάτια πυρσούς
που ο έρωτας τους ανάβει.
Θέλεις να γίνεις ο καθρέφτης μου; Μα γιατί σε ρωτώ
και δεν σ’ αρπάζω;

Έγινες απαλή - τώρα κινδυνεύεις να σπάσεις.
Τι ψιθυρίζεις εκεί; Να σε προσέχω, λες.
Θα το κάνω, σαν σε μια υδάτινη στάμνα
αλλά αν χρωστάς του χρεοφειλέτη θεού σου
ένα ράγισμα, δεν μπορώ να σου το αρνηθώ.
Θα σου έκανα κακό αν σου στερούσα τον πόνο σου.
Έστω κι αν με μισήσεις αν στον προκαλέσω.

Σσσ, μη μιλάς έτσι, θα ξυπνήσεις το χελιδόνι.
Ερμητικά κλειστά σε σένα βρήκα μόνο τα στήθια σου.
Το παρελθόν σου το άνοιξες.

Τι λες; Θα μου μάθεις την αγάπη;
Ή να το πάρω απόφαση πως θα πεθάνω κενός.

Σσσ, μη μιλάς, τώρα σε ξεπερνά το σώμα σου
τώρα μια αχτίδα διαπερνά τα μαλλιά σου
τώρα ο ιδρώτας σου με ξεκουφαίνει
ο αναστεναγμός σου στάζει στην παλάμη μου·
μη μιλάς, ας χαθούμε για λίγο
τώρα που τα όνειρά μας σμίξανε.
Τώρα που οι ανάσες μας αναγνωρίζονται
τώρα που με χαιρετάει η καρδιά σου.

Θέλω πολλά. Χάρισέ μου το τίποτα.
Δεν το βρήκα πουθενά, έβρισκα πάντα κάτι.
Χάρισέ τα μου όλα σε μια στιγμή.

Χάρισέ μου μόνο μια τέλεια στιγμή
δεν με φοβίζει ο θάνατος
αν πιάσω αυτή τη διάρκεια.

Μα να μου μάθεις την αγάπη, ακούς;
Αλλιώς στο λέω, δεν θα πεθάνω ποτέ
και θα φταις εσύ γι’ αυτό.


Δημοσίευση σχολίου

Η Μοίρα των Ζωγράφων

Υπάρχει μια μοίρα όταν γράφεις να στρέφεσαι προς τα μέσα είναι η μοίρα της απομόνωσης αν αντιστέκεσαι σ’ αυτή...