Το Σκεπτικό μιας Απόφασης








  

Κοίτα, θα ενδώσω στη ζημιά μου απολύτως συνειδητά
θα προχωρήσω με το μέρος της - παράλογο μην σου ακούγεται,
ούτε ποιητικό, είναι μαθηματικό. Είναι καθαρός ορθολογισμός.
Είναι μακρόπνοος υπολογισμός που υποσκελίζει το κοντόθωρο κέρδος. 
Είναι μετακίνηση μέσα στο χρόνο. Είναι αποτέλεσμα δεύτερο,
κάτω απ΄το φαινομενικό. 

Ο εχθρός θα εκπλαγεί
το έχω σκεφτεί το θέμα
έχει μι’ άνεση, μι’ άπλα
θα ενδώσω ν’ απομακρυνθώ
από ένα πεδίο μάχης πλουσιοπάροχο
και θα βγάλω απ’ τη ζημία κέρδος καθώς απομακρύνομαι. 
Αφού τη ζημία στύψω θα βγάλω στην ανυδρία
δυο σταγόνες νερό – με τη μία ζω την άλλη τη χαρίζω·
έχω το πλεονέκτημα, το απαύγασμα·
δίνω το νερό κρατώ την πηγή
αφήνοντας πίσω έναν χλιαρό ανούσιο πόλεμο
καταβαραθρωμένων αντικρουόμενων συμφερόντων
που μόνο το χρόνο ξέρουν να ροκανίζουν·
στην ουσία χάνω σε τρωκτικά – δεν το λες αυτό χάνω.   
Θα ενδώσω, χάνοντας μια καταστροφή 
- δεν είναι χασούρα η απώλεια ενός χαμού -
και θα τραβήξω για εκεί που ανοίγεται
ένας παράδεισος από χάος,
μια θερμή αγκαλιά μέλλοντος.
Δεν θα κρατήσω άλλο τα πράγματα τα παλιά αιχμάλωτα
θα τα ξεφύγω μ’ έναν ελιγμό.
Ό,τι με κρατά θα το αφήσω άναυδο και θα μ’ αφήσει ακέραιο
με την απλή σκέψη πως ενδίδω στη ζημία μου
που κατόπιν αποδοχής της βγάζει κέρδος απ’ την επόμενη μέρα
και χωρίς την αποδοχή της παραμένει εσαεί ζημιά να ταλανίζεται.
Ζημιά πεισματική, ζημιά από γινάτι. Ζημιά από φόβο κι ανασφάλεια.
Δεν θέλω ένα κέρδος αδιάφορο, τόσο για μένα ζημιογόνο.
Κανείς δεν την περιμένει την κίνησή μου - έχω την υπεροχή των δυνάμεων  
έχω την έκπληξη στο τσεπάκι μου. Έχω την κίνηση Ματ. Παίζω
κι από κει κι από δω απ’ το σκάκι.
Έτσι το είδα κυκλικά και σφαιρικά, ως το ελάχιστο κουρασμένος
από αντίσταση.
Είναι το συμφέρον μου ανάποδο - η λογική πάντα άλλα λέει
μα η ψυχή λέει, πρόσεξε τη ζημία σου να υπερασπίζεσαι σθεναρά
την απώλεια βαθιά ανυπολόγιστα για πληρότητα να υπολογίζεις
το νου σου στο καθαρό χρυσό, πρόσεχε τα δόντια του τσίγκου
καλύτερα στην τσέπη σου η ζημιά παρά στην καρδιά σου να είναι.

Θα ενδώσω στη ζημία μου με αθωότητα σαν αμνός
κανείς δεν θα υποψιασθεί πως κερδίζουν τα σπλάχνα μου σε λιοντάρι
αφού στα χαρτιά, τους υπολογιζόμενους αριθμούς,
φανερότατα χάνω. Μι’ αποδοχή από μέρους μου αρκεί
κι ανοίγει ο κόσμος.
Μιας αντίστασης χασούρα και πέφτω στο αγαπημένο κενό
χάνω ίσον κερδίζω, όπως κι αν φαίνεται
το έχω αποστηθίσει πια, ο κόσμος είναι γυρισμένος ανάποδα
τίποτα δεν φαίνεται όπως είναι
το είδωλο του καθρέφτη μαρτυρά την αλήθεια
εκεί όπου εγώ χάνω το είδωλο κερδίζει
εγώ θλίβομαι το είδωλο χαμογελά
εγώ πονώ το είδωλο χαίρεται
το είδωλο προστάζει κοίταξέ με στα μάτια.

Ο κύβος ερίφθει, το ζάρι έπεσε απ΄τον ουρανό
- που σημαίνει ανοίγει -
η τράπουλα έχει μόνο άσσους
·
χάθηκα βρέθηκα
έχασα κέρδισα
το πίσω είναι μπροστά 
το τίποτα όλα 
η φόδρα του σακακιού έξω
το δεξιά μου είναι αριστερά
το βλέμμα ανάποδα γυρισμένο
αρκεί να μετακινηθώ στα μάτια ενός άλλου ανθρώπου 
και με βλέπω·

είναι εύκολο να το κάνω στον κόσμο αυτόν
είναι εύκολο στην επιφάνεια να χάσω 
όλοι θέλουν να χάσω
κι εγώ μαζί τους είμαι.

Έμαθα πια
τον εαυτό μου απ’ τους δυνάστες του
να ελευθερώνω.  

Είμαι μαζί τους σ’ αυτό που φαίνεται
και χώρια τους σ’ αυτό που αισθάνομαι και ξέρω. 

Ο θάνατός μας θα δείξει
ποιος στη ζωή του ενέργησε σωστά. 



Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ατύχημα

Ο Χρόνος

Αυτή που έφτασε στην Ουτοπία