13 Νοεμβρίου 2016

Ο Γάτος







Κυριακή βράδυ - πιάνω κάτι να σου γράψω.
Αγαπητή ξαδέρφη 
Δεν ήταν μια περίφημη μέρα - μα πάει, πέρασε κι αυτή.
Έχω τη μυρουδιά της περίφημης μέρας - αυτήν σαν σκύλος ακολουθώ
Μια περίφημη μέρα με όσα περιλαμβάνει – μα ας μην επεκταθώ τόσο πολύ.

Κυριακή βράδυ, έξω σιγή, μέσα σιγή.
Ξέρεις πως το σπίτι μου είναι παλιό
Κι η στέγη του με άχυρο και λάσπη.
Τελευταία άκουσα – επειδή τελευταία ακούω – ποντικούς στο ταβάνι
Έκανα άσχημες σκέψεις γι’ αυτούς επειδή μ’ ενόχλησαν
Όμως κέρδισα σε αυτογνωσία
Ξέρω τώρα πόσο ακίνδυνος είμαι
Ακόμα και για μια κατσαρίδα·
Απορώ με τη ζωή μου στη γη.

Αγαπητή ξαδέρφη, τελικά υπέκυψα κι είπα μέσα μου
Ή εγώ ή αυτοί θα κατοικήσουν σ’ αυτό το σπίτι
Κι η εκλογή μου υπήρξε δραματική γι’ αυτούς
Φοβάμαι, πως δεν πίστευαν πως είμαι κι εγώ ζώο
Και με υποτίμησαν
Μ’ εξώθησαν, μ’ εξανάγκασαν θα έλεγα
Να αναζητήσω για τη μάχη μας το υπερόπλο.

Ο Θεός ξαδέρφη φαίνεται μ' αγαπάει ακόμα
- μετά από τόσα που του έκανα –
κι έστειλε στον κήπο μου
έναν πανέμορφο γάτο·
Φαίνεται από σπίτι και νοικοκύρης. 
Ξέρεις πως μεγάλωσα με γατιά
ξέρεις πόσο τα μοιάζω
ξέρεις πως αναγνωριζόμαστε και μυριζόμαστε από μακριά
ξέρεις πόσο τα νιώθω
ξέρεις πως έχουν περάσει στο αίμα μου
απ’ την παιδική μου ακόμα ηλικία
και πως αγαπιόμαστε με τον τρόπο τους
κι όχι με τον ανθρώπινο.

Πάραυτα, ελπίζω να πάρουν τη μυρουδιά του και να φύγουν
Αναίμακτα, χωρίς μάχες και πτώματα
Βρήκα μια λύση ειρήνης – θα έλεγα ψέματα αν έλεγα
Πως συμφωνεί μαζί μου κι ο γάτος –

Ετούτο θα τον κρατήσω και μετά την αποστολή του
Δεν τον χρησιμοποιώ σαν εργαλείο
Του πήρα και τροφή γιατί έχει αρχίσει και λοξοκοιτάζει το ταβάνι
Θα βγάλουμε το χειμώνα μαζί
Είναι ωραίος γάτος, καθαρός, όμορφος και ζεστός
Με γυαλιστερή γούνα αφράτη και γουργουρίζει στην αγκαλιά μου
Ελπίζω κάτι να μου μάθει και κάτι
Να με βοηθήσει να ξεχάσω
Κι ελπίζω να μην τον χαλάσω
Με τ’ ανθρωπινά μου καμώματα.

Αγαπητή ξαδέρφη
Έχω και πιο σοβαρά προβλήματα απ’ αυτά
Μα δεν θέλω τώρα να σε κουράζω με τα δικά μου
Που ίσως, και τα πιο σοβαρά μου προβλήματα
Σου φανούν αστεία σε σχέση με τα προβλήματα του κόσμου.
Αναφέρθηκα απλώς σ’ αυτή την ιστορία
Επειδή κατέληξα
Πως αποφάσισα να πάρω σπίτι μου αυτόν τον γάτο τελικά
Επειδή ήθελα κάτι με ψυχή ν’ αγαπήσω
Και δεν είχα αυτή την εποχή
Πρόχειρο έναν άνθρωπο που να μην δαγκώνει.

Γράψε μου τι κάνει η θεία Ευτέρπη
αν το αποφάσισε τελικά 
ν' αναβαπτιστεί ν' αλλάξει τ' όνομά της
αν και δεν πιστέυω τώρα, μετά από εβδομήντα χρόνια Ευτέρπη
να της ταιριάζει το Μανταλένα - καημός της είναι. 

Παντοτινά δικός σου.  

 
Δημοσίευση σχολίου

Ο Ταξιδιώτης

...Και μετά, αν ξεκαθαρίσει αρκετά το τοπίο, βλέπεις τη ζωή εντελώς διαφορετικά, τη βλέπεις σαν ένα συνειδητό ταξίδι,...