25 Δεκεμβρίου 2016

Άγγελοι












 Μετά φάνηκε ένας άγγελος, κι άλλος ένας, ένα κοπάδι αγγέλων
προχώρα εσύ, του είπαν κι εμείς θα σε προστατεύουμε
κι έφτασε να είναι προστατευμένος από αγγέλους.
Όλο το αόρατο γέμισε απ' αυτούς
κάτι πλάσματα ευαίσθητα και κρυσταλλικά
που τα πίστευες κι εμφανίζονταν.
Η ψυχή μου έχει αγγέλους, σκέφτηκε εκείνος
μόνο εγώ δεν τους πίστευα
μα τώρα που ανακαλύπτω την ψυχή μου
βλέπω πως έχει αγγέλους κι από μένα
περιμένουν μόνο να τους δεχθώ
γι' αυτό στέκουν σε κάποια απόσταση
δεν προχωρούν προς εμένα αν εγώ
δεν προχωρώ προς αυτούς.

Θα ήταν κρίμα να πω δεν τους δέχομαι
θα καταργούσα την ψυχή μου
όσο κι αν μου φανερώνεται μια έντονη αντίδραση
μα και αντίσταση σ’ αυτό
η λογική μου είναι μικρή για να την υπακούσω
κι ο σεβασμός μου γυρίζει στη φαντασία·
ίσως αυτή είναι πιο πραγματική
αφού, και τα πράγματα που δεν υπάρχουν
στα χέρια μου τα πιάνω.

Είναι η μαγεία όλη να επιτρέπεις να τη δεις, σκέφτηκε
να μην φοβάσαι, να ξέρεις πως όλα είσαι εσύ
τότε κι οι άγγελοι δικοί σου είναι
απ’ την ψυχή σου μέσα βγαλμένοι·
κάποιος τους τοποθέτησε εκεί – σκοπό επιτελούν
άφησέ τους μαζί σου να πορεύονται
ετούτο το κύμα της προστασίας που φέρνουν
είναι ανεπανάληπτο·
όπου βρεθείς, όπου σταθείς, άγγελοι σε περιτριγυρίζουν
μια σου σκέψη μόνο μακριά σου τους διώχνει·
μα αυτή τη μια σκέψη, είπε, ας την αποφύγω καλύτερα
γιατί ομορφότερη παρέα δεν θα βρω·
ετούτα τα πλάσματα είναι μοναδικά
αερικά μέσα στο σκοτάδι
και φέγγουν σαν σημαδούρες·
ένας αρχάγγελος τραβά μπροστά στη διοίκησή τους
κι εγώ πόσο ελάχιστα γνωρίζω την ψυχή μου
για να πω αυτά δεν υπάρχουν
αφού και τ’ αληθινά και τα ψεύτικα όμοια
τα φτιάχνει η πίστη μου.
Ας μη φτιάχνω λοιπόν και τόσο τον σπουδαίο
και κάθομαι τώρα δα ν’ απορρίπτω αγγέλους
από έπαρση κι υστεροβουλία - από ρηχή γνώση,
ψεύτικη ελευθερία,
μα κι από φτήνια γιατί είναι απαιτητικοί
ως προς τη συμπεριφορά μου
γιατί πιο ελεύθερος είναι εκείνος
που με τους αγγέλους συνάπτει σχέσεις
και δεν τους καταργεί.

Άλλωστε δεν ζητούν τίποτα από μένα – ούτε να φάνε ούτε να πιουν
να με συνοδεύουν θέλουν μονάχα στο ταξίδι μου
ας τους αφήσω να υπάρχουν στην προσευχή μου
κι ας παραδεχθώ ότι λίγα ξέρω·
αυτό είναι προτιμότερο απ’ την όποια μου απόρριψη.
Άλλωστε, ας βαδίσουμε κατά τη γλύκα μας
κατά τη γλύκα της ψυχή μας
γιατί είναι πικρό ν’ απορρίπτεις αγγέλους
και να τους βάζεις να κλαίνε 
με μια σκέψη και ν’ αποκόπτεσαι
από μια τέτοια ιερή συμμαχία.
Κι ενώ φαίνεται να σου ανοίγει το δρόμο στη ζωή
και την εξυπνάδα, ποιος ξέρει πού σε βγάζει
να είσαι τόσο ισχυρογνώμων
και να πιστεύεις μόνο σε ό,τι πιάνεις
ενώ τ’ άπιαστα κυνηγάς.

Έχει η ψυχή μας αγγέλους, είπε
φαίνεται κάποτε τους σκεπάσαμε κι αυτούς
μαζί μ' εμάς. 

Δεν υπάρχει καμιά εξυπνάδα και καμιά λογική
στο ν' απορρίπτεις αγγέλους
αν το σκεφτείς.
Να θέλουν άγγελοι να είναι μαζί σου, 
με το μέρος σου στο ταξίδι σου,
κι εσύ να μην τους δέχεσαι.

Που είναι το λογικό της υπόθεσης?







Δημοσίευση σχολίου

Σχέση με το Δάσκαλο

     Με ταχτοποιείς μέσα μου, και ξέρω πως το κάνεις, είναι που ζύγισες πρωτύτερα της ψυχής τα ζητούμενα. Είσαι ο πρωτοπόρος ...