19 Φεβρουαρίου 2017

Μαθητείες





Εσύ θέλεις από μένα τα δικά σου πράγματα
όμως εγώ τα δικά σου πράγματα δεν έχω να στα δώσω
κι υπάρχει κάπου ένας που έχει τα δικά μου πράγματα
αυτόν αναζητώ τα πράγματά μου να μου δώσει·
γιατί αυτός μπορεί να μου τα δώσει
εφόσον τα έχει

και μόνο έτσι φτιάχνουμε σχέσεις

Όμως να θέλεις τα δικά σου πράγματα από εκείνον που δεν τα έχει
δεν υπάρχει περίπτωση να τα πάρεις
κι αν μπορείς ν’ αγαπήσεις θ’ αγαπηθείς
μα αν δεν μπορείς ν’ αγαπήσεις δεν θ’ αγαπηθείς
γιατί αγαπιέται εκείνο σε σένα που μπορεί ν’ αγαπήσει
το άλλο που σε σένα δεν μπορεί ν’ αγαπήσει
μπορεί να προκαλέσει οίκτο, λύπη, συμπόνια
κατανόηση, αλλά δεν γίνεται ν’ αγαπηθεί

Να δώσεις εκείνο που δεν έχεις δεν το μπορείς
όμως αν το έχεις μόνο του φεύγει
γιατί εκείνο που έχεις εκείνο ψάχνει

Χρειάζεσαι να θυμώσεις
όμως εγώ δεν έχω αυτό που σε θυμώνει
χρειάζεσαι να οργιστείς
όμως εμένα εκείνο που οργίζει πέθανε
χρειάζεσαι εχθρό κι ανταγωνιστή
όμως δεν προσφέρομαι
χρειάζεσαι να παλέψεις
όμως δεν είμαι αντίπαλος  
χρειάζεσαι να νικήσεις
όμως δεν είμαι ήττα 
χρειάζεσαι ν’ αγωνιστείς
όμως εγώ δεν έχω προσπάθεια
τα χρειάζεσαι για ν’ ανέβεις
όμως εγώ ζω ήδη ψηλά

Και χρειάζεται το συναίσθημά σου το αντίκρισμά του
που δεν το έχω
και χρειάζεσαι να λες σχέση ό,τι σε καλύπτει
γιατί σε ολοκληρώνει
όμως διαφορετικά πράγματα μας ολοκληρώνουν

Μα θα τα βρεις
για να μπορέσεις να καταλάβεις τον εαυτό σου
κι αν δεν τον καταλάβεις θα τα ξαναβρείς
όσες φορές κι αν χρειαστεί

Μπορεί να χρειάζεσαι κάποιον να σε πληγώσει
για να πονέσεις και να χάσεις τον πόνο σου
μπορεί να χρειάζεσαι κάποιον να σ’ εξαπατήσει
για να μάθεις τα της εξαπατήσεως πράγματα
μπορεί να χρειάζεσαι κάποιον να σε προδώσει
για να μάθεις τα της προδοσίας και τα της συγχωρήσεως
μπορεί να χρειάζεσαι κάποιον κακό
για να γνωρίσεις τον εφιάλτη σου
και να σκεφτείς τα εφιαλτικά σου
μπορεί να χρειάζεσαι έναν τραγικό
για να ζήσεις την οδύνη σου 
μπορεί να χρειάζεσαι έναν μπερδεμένο
για να ξεμπερδευτείς
μπορεί να χρειάζεσαι έναν να σε λύσει
αν είσαι πρόβλημα  

Όμως μπορεί να χρειάζεσαι κάποιον τρυφερό
να σου μάθει τα της τρυφερότητας και της σκληράδας
μπορεί να χρειάζεσαι έναν αστείο
για να ξυπνήσει το γέλιο σου
ή κάποιον στοργικό να σου μάθει τα της στοργής
ακόμα κάποιον λευκό να σου μάθει τα λευκά σου
ή έναν μαύρο για να μάθεις πάλι τα λευκά σου

Δεν μπορώ να ξέρω τι χρειάζεσαι
ούτε εσύ μπορείς να το ξέρεις

Όμως υπάρχουν άλλοι που χρειάζονται την ειρήνη
γιατί γνώρισαν τον πόλεμο

Γιατί εκεί που εσύ είσαι
πέρασαν από κει
τις ιστορίες που εσύ ζητάς να ζήσεις
αυτοί τις έζησαν
αυτά που εσύ χρειάζεσαι να μάθεις
αυτοί τα έμαθαν και τα κατάλαβαν
γιατί το μάθημα το πήραν και το άφησαν πίσω τους
και γιατί είτε θα περνούμε τις τάξεις
είτε θα τρώμε διαρκώς ξύλο απ’ τη ζωή
και δεν το βλέπω έτσι κάποτε να αποφοιτήσουμε.

Γιατί εσύ χρειάζεσαι το δάσκαλό σου
κι εγώ τον δικό μου
κι αυτά που έχεις εσύ να μου μάθεις
εγώ τα ξέχασα. 


Δημοσίευση σχολίου

Ο Ταξιδιώτης

...Και μετά, αν ξεκαθαρίσει αρκετά το τοπίο, βλέπεις τη ζωή εντελώς διαφορετικά, τη βλέπεις σαν ένα συνειδητό ταξίδι,...